Släck ingen eld om du glömmer bort glöden

Jag måste hålla ut,
om jag ger upp så är det slut
Men okej, det löser sig
för jag tänker aldrig vika mig.
.
Så många som har tryckt ner mig och sparkat på mig medan jag ligger ner genom åren har ändå inte lyckats knäcka mig fullständigt, det var nära en gång, men jag reste mig ändå. Så hur långt ner i skiten jag än må vara nu och hur många idioter som jag är omgiven av på vissa ställen så tänker jag aldrig vika mig. Jag ska komma tillbaka till den jag en gång var. Och nu kan jag se vilka som verkligen bryr sig, och vilka jag kan klara mig utan.
Det är som rubriken,
Släck ingen eld om du glömmer bort glöden.
Så länge det finns en liten gnutta glöd kvar, så kan den komma till liv igen och bli en stor brasa. Då helt plötsligt backar alla, för att inte bli brända. Dom som en gång försökte släcka den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback