Losing her, the only one who's ever known who I am

Har ju inte bloggat på. Är nere som fan kan jag ju säga. Tur att jag har Ikaros i stallet och en liten Matilda som drar med mig ut på promenader så jag får röra på mig lite ;)
Ikaros går de segt med nu, blev ju så himla sjuk när jag hade ridit två gånger sist så motivationen är inte på topp^^ Men de går ju mot ljusare och varmare så snart är vi igång igen, ska ju tävla snart för fan! Ingen tävling inbokad alltså men snart börjar ju tävlingsäsongen komma igång igen.
.
Vad gör jag mer på dagarna nu? Jag solar solarium lite för mycket, både på meddo och hemma. Jag kollar på Vampire Diaries, jag försöker sova hela nätterna, går inte jättebra. Har iallafall fått superstarka sömntabletter nu som jag kan ta men dom sitter i under dagen åxå så blir jäätteseg och ah blö. Men de är så hiiimla skönt o få sova hela natten, nått jag tog förgivet förut men eh ja, inte det senaste.
.
Tänkte avrunda lite med tre saker som står högt högt högt upp på min skulle-få-mig-att-må-bättre-och-bli-gladare-lista:
- En ögonlaserbehandling - för en som inte kan minnas hur det är att se utan glasögon och linser så vore det nog som att komma ut ur en fängelsecell
- 2 veckor i Thailand - var där mars/april 2010. Under en jäävligt jobbig tid där jag höll på o byta program plus hade en unghäst jag var livrädd för att rida. När jag var där var alla problem borta. Rensa ta mig fan hela själen dom veckorna.
- En ny tatuering - jag får fan ta mig i kragen och inte köpa en massa onödigt nu och knalla iväg till Ferlingo snart. Jag behöver den texten i nacken. NU!
Kan ju faktiskt kalla den här listan för "Tre saker jag längtar till-listan" också. Det är inte många som vet det, en tror jag förutom min familj att jag har en bra-bok där jag skriver tre saker som var bra idag, tre saker jag är glad för och tre saker jag längtar till, som jag ska skriva i varje kväll när jag går o lägger mig. Har slarvat jättemycket med det de senaste året men gjorde det varje dag i några månader innan de och jag mådde faktiskt bättre! När jag läste Mia Törnbloms bok "Du äger!" så var det ett av hennes tips för en bättre självkänsla. Så nu jäklar ska jag ta fram den boken och börja skriva varje kväll. Nu är jag så jävla trött på det här.
.
En sak jag ofta önskat den senaste tiden är att leva ett liv helt utan människor, det är så jävla lätt och bli sårad och tagen för givet när man är som jag, aldrig visar sina svagheter, tillåter sig inte att visa när man blir ledsen eller besviken, att inte våga säga ifrån ordentligt och att ständigt vara för snäll. Och visst jag älskar att ställa upp på andra, det är de bästa som finns, att kunna hjälpa andra. Men de är fan inte lika kul när man inte får något tillbaka, utan bli andrahandsvalet.
Finns en anledning till att jag bara har haft en riktig, riktig, riktig vän som jag visat hela min insida för. Det finns inte en enda sida som den personen inte sett.
.
Puh, okej, ibland så kan jag bara inte hejda mig. Men varför ska jag låtsas som att allt är bra här på bloggen när jag själv är ett vrak?
Det räcker med att jag lägger på leendet och låtsas som att allt är bra när folk frågar irl hur jag mår. Men jag börjar bli bättre där också. Men har man aldrig vågat visa sina svaga sidor förut, utom för sin familj då, så tar det tid innan man kan inse att alla kommer inte såra en.
.
Nu ska jag sätta punkt för den här gången.
Och nått jag jobbar på och som alla därute också borde göra - älska dig själv för den du är!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback