Man blir trött på ditt jävla gnäll

Tänkte skriva ett litet inlägg innan jag ska dra mig upp två våningar och göra stuvning, på egen hand denna gången!
Igår var jag i stallet med syrran och vi red i ridhuset, astrist väder ute :( Tränade lite galoppfattningar från skritt med Ikaros i hopp om att få honom att jobba bakbenen och bli lite trött, icke sa nicke, han kunde nog springa 2 mil till utan o bli trött ;) Provade ett nytt bett på honom igår åxå, det såkallade travbettet som Emelie använder till Lillen och hur ska man förklara vad det är för nått då? Öhm de gör iallafall att hästen inte kan bita sig fast i bettet och ser ut som ett vanligt tvådelat tränsbett men med en extra ring innanför den man fäster tyglarna i. Man sätter alltså inte fast sidostycket och tygeln i samma ring. Nån som fatta? Haha jag kan inte förklara bättre men Ikaros gick ganska bra på det, blir lite stark men hade ändå lätt att slappna av i munnen :) Sen bytte jag o Emelie häst så jag red Lillen! Han var rätt rolig faktiskt, när jag inte ridit honom på ett tag och Emelie kommer nog lära sig gilla Ikaros åxå :) Haha ni skulle sett första gången jag prova honom, nästan katastrof! För övrigt har syrran en hård och blytung sadel trots att det är en Prestige, bara en parentes de där ;)
Syrran och Ikaros :)
Nu sk ajag upp o laga mat! Kössen :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback