Hela häst-kaoset

Tänkte skriva lite kort för dom som inte vet hur det går med försäljningen av min d-ponny Tom. Imorgon kommer några nya från Tidaholm och provrider honom, alltså dom andra som provar honom. Vi har även några spekulanter från Skara hållet men dom behövde lite längre betänketid plus att dom ville prova några fler innan dom bestämmer sig, men dom är väldigt intresserade.

Eftersom vi bara har två boxar på ridskolan, en till min lillasysters c-ponny och en till Tom, och att hela stallet är precis fullt så kan vi inte flytta Baluta, som då är min tre-åring, från min tränare till ridskolan än. Det är väldigt synd för just nu är allt ett enda kaos. Jag måste hålla igång Tom ordentligt så att dom intresserade ska få se honom i hans rätta form samtidigt som jag ska åka till Floby så ofta det går (som tur är är hon ju fortfarande unghäst och kan inte ridas lika ofta, hon klarar inte det än, varken psykiskt eller fysiskt). Nu på jullovet har jag ju haft all tid i världen så nu har det gått bra med båda hästarna men på måndag börjar skolan igen så då blir det jobbigare såklart o den här förbannade kylan gör ju inte saken bättre! Usch jag tycker att det är bra nu!

Hur som helst, jag befinner mig i en rätt jobbig situation nu (om jag får säga det själv) där jag slits mellan två olika viljor vad det gäller Tom, jag bävar för den dagen jag måste lämna honom, kan inte ens tänka på det utan att få tårar i ögonen, men jag vill ju även att han ska bli såld till ett nytt bra hem där han får den uppmärksamheten och motionen han förtjänar så att jag kan få hem Baluta o börja jobba med henne på riktigt.

Och jag lovar att när Baluta väl kommer hem så kommer vi regelbundet att filma utveckligen och självklart massor av bilder och det mesta kommer ju självklart ut i bloggen direkt! Men än tänker jag inte lägga ut någon bild på henne utan ni får vara nyfikna ett tag till, haha!

Näe nu blev det en liknande uppsats men då vet ni iaf hur det ligger till, men om ni fortfarande undrar något så fråga mig! Om jag inte vill svara så svarar jag inte men det ska krävas mycket för det :)

Ha det bra o sov gott!

Kommentarer
sabina säger:

den nya bloggdesignen är riktigt snygg. Måste vara tufft att bestämma sig för att sälja sin häst och det sen tar tid innan man får sålt den. Ska bli spännande att följa din unghäst sen :)

2010-01-10 | 09:34:41
Bloggadress: http://chahina.devote.se
Isa säger:

tur att man redan sett baluta så man slipper vara så nyfiken ;) as fin är hon(?) :)

2010-01-10 | 18:14:40
Bloggadress: http://barahast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback