Wake me up when december ends..

Tja,

Var inte så himla längesen jag bloggade sist, lite drygt en vecka men asså jag föredrar o blogga när jag har lust, annars blir det bara meningslösa inlägg utan något intressant innehåll. Mitt föregående inlägg fick även mig själv att tappa hakan när jag senare läste igenom det, att jag faktiskt KAN tänka så som man ska tänka.. Även fast jag inte gör dte alltid men man kan inte bli proffs direkt, allt handlar om träning i min takt o ingen annans. Fast ibland när allt bara rasar så vill man gärna ha en turbo o sätta på men det finns ingen så det är bara att bita ihop så länge det finns något som är värt att leva för, o det har jag.

Förra veckan i skolan var den första seriösa och hela veckan, eller ja måndagen va väl inte så seriös men efter denna veckan har man känt på det på riktigt ännu lite mer, och jag trivs. Inte allt för mkt läxor utan lagom, det enda jag är rädd för är att de ska bli sånadär jobbiga stora prov nu "/ För sånt orkar jag inte med o speciellt inte nu när dte går mot mörkare tider.. På vintern är det ungefär så att mitt psyke är lika ljust som vädret, låter konstigt men det påverkar faktiskt väldigt mycket. På sommaren när man vaknar upp o solen skiner ute (oftast iaf) så blir allt så mycket lättare o direkt får man en kick av att denna dagen kan bli bra. På vintern, det tar tid innan solen går upp men den börjar gå ner direkt så fort den gått upp känns det som.. Usch, jag klarade ju inte hösten och vintern så himla bra förra året och det ska INTE bli så igen. Aldrig mer. Slita med mig själv kommer jag att få göra det vet jag..

Men efter regn kommer solsken! Det bästa som finns nästan är när fåglarna kvittrar ute, då får jag en bekräftning på att jag klarat det, igen. Och man växer som människa och blir starkare. Ni som inte vet hur det är tycker bara att det här är konstigt, o var glada för det! För ni är inte som jag. Nu menar jag inte att jag vill vara någon annan bara en starkare jag. Ibland klarar jag hur mycket som helst och sen ingenting.

Vad händer förövrigt då? Jessi är halt :'( Min goding som jag älskar så mycket <3 Och det är ganska rejält "/ Men det värsta är att  vi inbte kan hitta något naturligt.. Hon har vart halt i nästan en vecka (blev halt i fredags så 5 dar ungefär) och hon är inte varm, varken i hoven eller benet, ingen puls, ingen svullnad ingenting! Så vi ska åka in med henne till Lasse på Djurkliniken på Axevalla travbana.. Så får vi se, gumman då <3

Men med Tom däremot är allt bra! :D Han vaccinerades för två dagar sen så han har fått vila måndag o tisdag så idag ska jag ge mig ut på en skrittur^^ Får se hur det går.

Nu ska jag sluta skriva! Ha de :)

/ Melinda♥

P.S. Greveholm o Loka är det bästa som finns <3


Kommentarer
f säger:

hösten och vintern är jobbiga! men min räddning är Meddo x) då får jag iaf liiiite sommarkänsla och det hjälper mer än man tror att få ligga och sola en stund;D

2009-09-02 | 19:51:45
Bloggadress: http://followyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback