första veckan i skolan avklarad

Har inte uppdaterat på ett tag nu men skolan har dratt i gång o sen har jag haft Tom o ta hand om, tävlingar etc men jag ska försöka göra en sammanfattning om vad som hänt den senaste veckan.

I onsdags (20 Augusti) drog skolan igång. Kul o se alla igen o rätt soft första dag, mest va med klassen o mentorerna :D Älska 9a <3 Men vårt schema i 9:an suger! :( Mindre kul.. Mitt schema på bilden nedan.
Måndag: 8.00-15.10
Tisdag: 9.05-15.05
Onsdag: 8.00-15.20
Torsdag: 8.00-14.50
Fredag: 8.00-15.20

Mitt schema i 9:an
På torsdagen drog "allvaret" igång.. Men ganska soft dag ändå nu såhär i början. Fredagen däremot va mycket segare. Förmiddagen gick snabbt med NO, tyska, mentorstid.. Mellan 11.15-15.20 hade vi 2 lektioner, bild o idrott.. Håltimma på 1 h 20 min innan bilden o 1h 10 min efter bilden.. Riktigt seg men klarade oss igenom den åxå.

Dåså, första "skolveckan" avklarad. På lördagen åkte jag till stallet vid 11 o longerade Tom. Sen åkte jag hem igen. Hemma typ 5 min sen drog ja o mamma o hämta mat på donken. Äta sen åka till Floby för o hämta bästa Eriica<3 Hem till mig igen för o hämta upp pappa o Emelie sen till Skövde för o kolla på Arn - Riket vid vägens slut. Ja trodde ju då att den skulle va lika dålig som ettan men nej tvärtom den va skitbra! :D Men även jättesorglig.. Jag grät två ggr, en gång efter typ 30 min sen i slutet o ja grät även i bilen hem usch.. :'(

Jaja tårarna tog slut o vi kom hem till mig igen då jag bara hämta mina saker sen till Floby igen där stanna jag o Erica för jag skulle sova över där. Vi åkte först o handla godis, sen till Travis o duscha honom o ja ryckte hans man. Putsade hans saker o packa inför morgondagen. På lördagen skulle Erica o Travis tävla i Uddevalla o ja skulle med som hästskötare. Vi var klara i stallet vid kvart över 9 då kom Carin o hämta oss åså åkte vi o köpte pizza jammie. <3 Sen gjorde vi oss i ordning o låg i sängen o snacka, tack för att du finns Erica, jag kan verkligen säga allt till dej <3 Sen somna vi vid halv 12.

upp kl 6 o va i stallet halv 7.. Gav Travis o dom andra hästarna som var hemma mat (Johan var o tävlade med Caramell o Noak). Sen satt vi i den varma sadelkammaren för de va svinkallt på morgonen, brr. När Travve hade ätit upp satte vi på han täcke o transportskydd o lasta in honom plus allt annat i transporten.
När vi kom fram till Uddevalla Ryttarförening så blev de ganska stressigt, på med tränset o veterinärbesiktiga sen skicka iväg Erica till banan medans vi andra brodda. Men när Travve väl var klar de inte så stressigt iaf. I LB:n blev det ett nedslag i grundomgången.. Gick lite för fort mot det hindret så ett ner. I LA:n va jag jättenervös innan för om dom gick nolla skulle dom vara kvalade till MsvB. Dom va i 2:an o 7:an rätt rejält o bommen verkligen rulla i skållan men dom låg kvar o de blev en nolla :D:D<333 Grattis sööt <3

Efter det åkte vi hem igen o plockade iordning på alla grejjer sen var jag tvungen o åka hem för jag skulle på möte :(
Jag älskar min Erica mest av allt <3

När jag kom hem hade jag 38,5 i temp :/ Så de blev till o stanna hemma på måndagen..
Idag har det varit en riktigt seg dag i skolan.. Men efter den va de träning för Johan :D Gick väl sådär.. Ibland gick det jättebra när jag väl lär mej rida men när jag inte gör de o Tom inte har någon respekt för mej så gick de skit! Men men får väl va nöjd :) Träffade Erica på träningen men nu kommer vi inte ses på 2 veckor :'( Usch hur ska jag överleva?

Nu ska jag göra en tidslinje över Franska revolutionen sen blir de sängen. Gonatt!

Puss o Kram, Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback