Kent 14 juli 2012 - OUTSTANDING

På lördagmorgonen den 14 juli åkte jag till Malmö och därifrån väntade en 3 timmar lång tågresa till Göteborg och KENT! Kl 15.00 ställde jag och Matilda oss i kön utanför Trädgårdsföreningen, vid halv fem kom Nathalie också :)
Kön bakom oss utanför Trägår'n
.
Vid 17.30 var det insläpp och där väntade en låååång väntan framför scenen.
Allt folk bakom oss framför scenen
.
Men, kl 21.00, PRICK, 6 timmar efter att jag och Matilda ställt oss i kön började Kent spela ett intro bakom ett skynke, och introt skulle visa sig vara Ögon (bara intro) som övergick till Klåparen, och Klåparen har ALDRIG VARIT SÅ BRAAAAAA!! Och precis som för 2 år sen försvann skynket när Jocke började sjunga, men bara en liten del av det. Och bakom det stod dom i ett rum, se på filmen sen :) Vi hade sjuka platser, 30 m från scenen och kunde hur tydligt som helst se Jocke Bergs ansiktsuttryck, han va så jävla nöjd asså! Och som han sa sen, att Göteborg är den bästa publiken i det här landet, men det fick vi inte säga till stockholmarna ;) Tror ni folk skrek eller? Jag skrek. Så mycket att jag nu haft feber haha! Men jesus, dom har aldrig varit bättre!
.
Öppningsnumret från konserten
Dessutom har plattan Jag är inte rädd för mörkret sålt platina! Men konserten nu då, låtlistan var följande:
Ögon/Klåparen
Ensam lång väg hem
400 slag
Petroleum
Skisser för sommaren
Tänd på
SJUKHUS (glömt av hur jävla bra den är!)
Färger på natten
Berg och Dalvana
Jag ser dig
Låt dom komma
Isis & Bast
Kärleken väntar
Ingenting
Musik non Stop
747 ♥
.
999
Utan dina andetag
Det finns inga ord
.
Mannen i den vita hatten (16 år senare)
.
.
Måste säga att Sjukhus var bäst, den är så sjuuukt mäktig live, önskar jag hade filmat den :( Samis gitarrsolo var outstandning! Och även Låt dom komma från nya skivan var sjukt bra. Och 747 såklart, den är ju bara så underbart vacker. Och Jockes dans var ju top of the line som vanligt! Näe, tusen gånger bättre än min första Kent konsert, utan tvekan. Åh vill dit igen!
.
Min iPhone krååånglar så film kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback