Steady as she goes

Jag är inte död. Jag lever.

 

Var i Göteborg i onsdags och såg Pirates of the Caribbean - on stranger tides. Helvete, pånyttfödelse av beroendet känns det som.

Fy fan vad jag älskar dom filmerna, och speciellt Jack Sparrow såklart. Men asså aa se den!

Och på frågan om jag inte saknade Will & Elizabeth, överraskande är svaret nej, de hade ändå inte haft en speciellt stor del i filmen nu med tanke på att Elizabeth är på en ö med hennes & Wills son och Will har tagit över Davy Jones plats, dock med en något snällare attityd ;)

 

Och Penelope Cruz gjorde rollen som Angelica riktigt bra, och äntligen fick jag veta vem personen var som gett Jack spetsbandet han har på vänster arm :) Och äntligen igen fick den mycket omtalade Svartskägg vara med i filmen och inte bara en inspiration till Davy Jones skägg och fruktade sjörövarkaptener. Och med avslutningsscenen på Barbossa och därefter på Joshamee Gibbs (första gången hans fulla namn är med i någon av filmerna) och Jack så faller alla bitar på plats och är bara så som piratesfilmerna ska vara.

 

Jag vet förövrigt vad som ska stå på min nästa header..

Och vad vore världen utan producenten Jerry Bruckheimer? Hans Zimmer, Terry Rossio, Ted Elliot och aah herregud. Det var nog det roligaste, att bara regissören var en annan, resten av teamet var med den här gången åxå!

Okej eh jag ska nog sluta nu.



Kommentarer
Evelina säger:

hahahaha, så typiskt..

2011-05-20 | 17:42:52
Bloggadress: http://envisgeting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback