Achilles

Vad vore världen utan disney? Och nu menar jag inte bara disneyklassiker utan även andra filmer som pirates (ofc) och national treasure. Listan kan göras lång.

Har precis kollat på Pocahontas och den är ju så himla vacker att man lipar till slutet. Tänk när man var liten så var man lyckligt befriad från att förstå innebörden i när två personers kärleksband måste delas. Gud vad djup jag känner mig nu. Vilket får mig o tänka på den sorgligaste kärleksfilmen av alla (och nej, inte romeo & julia) nämligen Atonement! Spana in den gott folk, den heter Försoning på svenska. Fruktansvärt underbar film, finns att hyra på filmstallet för 10 kr :)

 

Idag har ju mamma slingat håret på mig, blev skitljus men det piggar upp :) En annan sak jag kommit på är att jag vill att mitt hår ska se ut såhär naturligt!

iof används bara en plattång men tänk om inte den heller skulle behövas. Det skulle innebära 10 min extra sovmorgon och ett hår som inte slits så snabbt och snart skulle vara superlångt! Underbar tanke. Ska önska mig det av guden Zeus i 18 års present. Eller nej han är ju åskguden, kanske misstolkar och dundrar sönder mitt hår istället. Får be Afrodite om det istället, hon är ju kärleksgudinna och borde fatta innebörden med o ha långt hår?

Sen kom jag ju på nu att jag inte bor i Grekland så jag kanske inte har rätt att vända mig till dessa gudar och den grekiska mytologin? Är jag en förrädare och borde hängas nu?

 

Herregud de va iof ett tag sen ett liknande inlägg kom upp här men jag lovar att det här är jag i min alldeles vanliga bara-är-mig-själv form. Scary huh?

 

Sovgott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback