Min Bella så fin idag

Efter skolan kom mamma o hämta mig. Vi drog hem o käka innan vi åkte o red Bellan (Baluta) hos Johan. Johan Lundh hade gömt sig idag så jag o mamma va själva o de gick prima. Eller mer än prima, så jäääävla fin va Bella idag <3 Jag skulle haft med kameran o filma asså helt sjukt!

I början longerar jag alltid i typ 5 min så hon får springa av sig lite innan jag hoppar upp o skrittar lite, gör volter o tränar på att få henne inåtställd i hörnen och på volterna och hon börjar förstå vad jag menar med inneskänkeln nu. Mamma la fram några travbommar som jag travar över lite innan vi börjar galoppera. Hon brukar jämt kicka precis i fattningen så jag har askonstig sits när jag fattar galoppen, kan inte sitta tungt ner i sadeln ifall hon skulle kicka, då ligger jag några meter framför henne i såfall.
Idag va de andra gången i rad som hon inte kicka! O inte heller drog hon iväg utan en lugn och stadig galopp, på volterna började hon till o med söka sig neråt med huvudet, dock tycker hon att de är svårt o hålla balansen samtidigt o jag förstår henne men det är så kul för hon vill så mkt!

Något vi också tränar på är galoppombyten o över hinder är det absolut inga problem men lite jobbigare på marken, hamnar i korsgalopp ibland när hon slarvar och jag inte är tillräckligt tydlig men annars är det inte så stora problem med det heller, men måste ändå träna mer på det.

Till sist ställde mamma upp några hinder, först två små kryss som gick jättebra, har lärt sig nu att fortsätta ha samma galopp före som efter hindret och lyssnar mkt mer på mig och mina hjälper nu, så sjukt fin var hon! Sen gjorde mamma om dom två små kryssen till två räcken de ena låg på hela 80 cm :O WOW! haha nej men de gick åxå jättebra!

Avslutade med att få ner henne i form på en stor volt och idag gick hon ner direkt i båda varven plus att hon började jobba med ryggen riktigt bra, helt otroligt fin va hon!

Min lilla mys häst är hon åxå, hon brukar söka uppmärksamhet genom att blåsa mig i håret när jag sätter på benskydden i fram och när man vänder sig om ser man hennes mörka djupa o så snälla ögon. Och den underbara tanken som följer är att hon är min <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback