Snö, svimma och ett ljud av ett hjärta

Tjao alla glada :D

Ja måste verkligen skärpa mej med de här o uppdatera, usch på mej. Dom två dagarna som varit har det kommit massor med snö! I måndags var det typ snöstorm hela dagen och just den dagen var jag ute och gick jättemycket, usch, kallt var det. Vissa killar i min klass kom ju på att det är lika roligt att kasta snöboll på mej som det är att retas o jaa, även igår, tisdag fick man några hårda snöbollar i ryggen så tror faktiskt att jag har ett blåmärke för de gör ont.

I morse när jag vaknade så hade jag sprängande huvudvärk. Jag gick ner och åt frukost sen tog jag 2 treo-tabletter och när jag är inne på toan så bara jag tuppar av. Sen vaknar jag några sekunder senare på golvet, det var riktigt läskigt. Så ingen skola för mej idag. Gick och la mej igen men vaknade vid 9 igen. Kunde inte somna om så gick upp och städade kaninburen, duktiga jag. Var klar med den vid 10 och från då tills att klockan var runt halv 3 så läste jag ur "När jag hör din röst", fortsättningen på "Om jag kunde drömma". Två sjukt bra böcker som jag läst för många ggr känner jag, den andra boken läste jag ut för 3:e gången idag.
I fredags var jag även på bio med mamma och Erica. Vi såg Twilight, som är baserad på boken Om jag kunde drömma. Snacka om att jag längtade redan 2 veckor innan världspremiären (vi gick på världspremiären) så började jag tjata om den. Haha. Blev ju då besviken på filmen eftersom jag läst boken och tyckte dom kortat ner den för mycket men jag tyckte ändå att den var sjukt bra.

Hanna har den tredje boken om Bella och Edward, Edward är vampyr och Bella en vanlig människa och dom blir då förälskade. Btw ska jag iaf fråga henne om jag får låna den boken "Ljudet av ditt hjärta". Hon sa att den var mycket bättre än ettan så längtar verkligen efter att få läsa den.

I lördags vaknade jag med Erica i samma rum men hon stannade inte länge, tyvärr. Efter att hon åkt hem kollade jag på idol som jag missade dagen innan och jag säger bara JAG ÄLSKAR ROBIN BENGTSSON! <3 När han sjöng Fields of gold då rös jag över hela kroppen! Plus att han är snygg. :D

På eftermiddagen åkte jag till stallet sen till Moa med Sofie, Hanna och Emelie L. Vi åkte o köpte pizza sen hyrde film, det bev Sex and the city - the movie och REC. Kollade på sex and the city först o den va sjukt rolig. Efter den åkte Sofie hem o vi andra kollade på REC. Och den sög. Förväntade mej att blir mer rädd.. En bevikelse..

Sen så gick jag hem med Hanna och Emelie, tack igen för en rolig kväll. <3


I söndags åkte jag till stallet på morgonen och sen åkte jag och familjen till skövde och köpte skor. Sen hände inte så mycket mer den dagen.


Idag åkte jag faktiskt till stallet iaf och red. Ridhuset var ledigt eftersom det var temadag så jag red väldigt oseriöst på Tom. Matilda red på Felicia, Sofie på Lallie, Moa på Merca, Isabell på Sickan osh Anna-Carin på Tjalle. Efter ett tag bytte jag o Moa häst så jag tränade lite galoppombyten på Merca o han bytte faktiskt tillslut, lätt va de inte :P Moa galoppade glatt på Tom.

Nu kom Hanna precis men hon gick lika snabbt igen för hon skulle några trappor ner och sola i källaren själv sla jag planera Ericas helg, haha. 
Ska föresten verkligen skrärpa mej med och uppdatera nu.

Ha de bra!


Puss o Kram, Melinda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback