A shimmering tear of a mermaid

Tja, kan kanske förklara lite varför jag varit frånvarande ;) Eller asså bloggen är typ det sista jag lägger energi på nu men iallafall i torsdags så skulle jag och Ikaros hoppträna och allt gick skitbra! Asså jag vet inte riktigt vad han har gjort med mig men jag har blivit så himla modig! Sån jävla skillnad jämfört med när jag hade min ponny Tom, som litade till 100% på mig och om jag då inte litade på mig själv, ja då stoppa han.. Ikaros har ju ett självförtroende så det skriker om det (lite för stort ibland). Hur som helst vi hoppade övningar och sen skulle vi avsluta med att lägga ihop allt till en bana. Allt flyter på och det sista på banan var fyra räcken längs med ena långsidan med tre galoppsprång mellan varje. Ikaros va ju redigt taggad så mot sista räcket kommer vi på 2,5 men övermodig som han är så ska han ta sig över till varje pris utan att riva, vilket jag inte direkt hade väntat mig så han skjuter upp mig ur sadeln så jag landar på halsen och flyger sen ner i gruset. Och tack vare en viss liten unghäst som så snällt lekte kanon med mig som kanonkula en gång så är jag extra känslig på ryggslutet och i nacken, fick jag jäääävligt ont där? Eh ja. Menjag totalvägra att åka till sjukhuset och de blir bättre, dock kan jag inte lyfta tunga grejer eller så för då gör nacken ont. Igen.
MEN nu till det jag velat få fram hela tiden, jag flög av och fick ont men jag blev fan inte rädd någonstans. Och om detta hade hänt för ett år sen hade jag totalvägrat att sätta mig på en häst igen. Punkt.
.
hmm.. det där skulle ju kunna va en ny bloggheader, fast inte Ikaros namn då, utan mitt, och en annan text.

Kommentarer
Jessica Olsson säger:

Vad glad jag blir för din skull att du inte blev rädd pga det, blev nästan lite tårögd när jag såg bilden och texten, haha! Han är ju verkligen underbar Ikaros, jätte glad för dig Melinda! :)

2011-11-22 | 11:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback