In your memories

Ganska intressant det där med filmkompositörer egentligen.. Alla lägger märke till musiken i filmer men utan att direkt tänka på den, och speciellt inte på vem som gjort den. Han som gjort musiken till Troja, James Horner, har även gjort musiken till flera andra filmer som jag verkligen tycker om. Så som Avatar, Flightplan, Pojken i randig pyjamas, Titanic och Zorro. Och detta är bara några.

 

Dessutom kom jag på att han som spelar Menelaos i Troja är Alastor Moody (Mad-Eye) i Harry Potter. Rätt mpnga kända skådisar med i Troja faktiskt. Plus att den är sjukt bra.

 

Ikväll ska jag till Matilda och vi ska se Pojken i randig pyjamas. Jag kommer dö..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback