Vem är han, du ska fan dö!

Idag började jag klockan 8 med foto, sen mediekunskap som var slut halv tolv. 12.20 började min sista lektion som var estetisk verksamhet och som sista uppgift på hela den kursen har vi fått att komma på något vi vill göra helt själva, bara det är estetiskt. Det kan vara inom både dans, musik, teater, foto, bild o.s.v. Jag har valt att göra maskeradbalsmasker, ni vet såna där med fjädrar som täcker området runt ögonen. Jag måste göra tre stycken för att läraren ska kunna bedömma ordentligt och jag har bestämt att jag ska göra två stycken i papp och en i gips. Jag började göra gips masken och ska snygga till den nästa lektion och min modell fick bli Evelina.

 

Jag började med att smörja på hudkräm där jag skulle gipsa och sen när jag börjat lägga på gips (inkl. över ögonbrynen) så kommer en kille in som gjort detta förut och säger att den han gipsade inte hade några ögonbryn eller skägg kvar. Evelina blir flyförbannad (hon hade blivit det om hon inte hade haft gips över halva ansiktet) men allt löste sig och tre lager vaselin lyckades placeras på hennes ögonbryn. Så här såg det ut!


Masken klar


Evelinas ansikte efter att masken är avtagen
Och här är filmen från när hon får se sitt ansikte så som hon ser ut på bilden ovan.


Kommentarer
Evelina säger:

hahah, asså.. fyfan ;D

2011-04-28 | 23:58:56
Bloggadress: http://envisgeting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback