Januari - Juni 2011

Tänkte göra världens snabbaste årsresumé!
Så kan börja med att i Januari flyttade jag och Michelle in i lägenheten i Skara, för första gången sen jag var 4 år så red jag inte regelbundet, hade ingen egen häst eller nått sånt, men jag saknade det, varje dag.
.
Februari
Livet i lägenheten och skolan rullade på, jag och Chelly hade en oslagbar inflyttningsfest!
Jag var som vanligt i slutet av februari på Göteborg Horse Show, trots att jag tatt ett break från hästarna. Var där på torsdagen med min lillebror och på lördagen med HELA stallet, bokstavligen. Förutom hästarna då ;)
.
Mars
Jag börjde med teorikursen på körskolan i Falköping, tog steget mot det där efterlängtade körkortet!
Jag kollade sjuuuukt mycket på OC, det har ju tyvärr blivit utbytt mot Vampire Diaries nu ;)
Michellis och jag hade en till fest i lägenheten, även den lyckad :)
Mamma fyllde år.
De va la mars.
April
Beställde min iPhone4 som senare fick heta William!
Gjorde mina gipsmasker som en skoluppgift, blev även MVG på dom och jag blev supernöjd!
En av dom tre ;)
Bokade biljetter till Pirates 4 i maj.
Jag följde med mamma ut till stallet en kväll för första gången på 6 månader typ. Minns att jag grät som fan när jag hälsade på Lillen igen.
JAG FICK ÅKA I FRAM I EN AMBULANS! Okej, nu såhär i efterhand så kan jag faktiskt skämta om det men en kväll i Skara så spelade jag och Michelle fotboll och hon fick världens allergichock och kunde inte andas. Ambulansen kom och blåljus till KSS, va hemma sent på natten. Tur för Michelle att jag själv är van vid paniksituationer så jag behöll ju lugnet hela tiden men klart jag var orolig. Som tur var gick allt bra :) Så tack Michelle för att jag fick sitta hos chauffören istället för på båren i bak :)
Maj
Pirates 4 hade premiär på bio!
En månad kvar till min 18 årsdag!
Bokade tid för teori- och uppkörningsprov.
Jag och Michelle var med i Timoteijs musikvideo för Het
Och det största av allt, jag hoppade upp på Lillens rygg och red igen! Minns vilken otrolig befrielse det var.
Jag fick min iPhone :)
Drog till Liseberg med ett gött gäng och fick som vanligt panik, panik, dubbelpanik inne på Gasten.
Jag hade Valborgsfest på min inglasade altan och det var väl maj i stora drag :)
Juni
På skolavslutningsdagen så berättade jag för Michelle att jag skulle flytta hem till Falköping och skaffa en ny häst, jag insåg att jag kunde inte leva utan en egen häst. Hemsk dag. På kvällen hade jag klassfest i lägenhet, den piggade upp :)
JAG FYLLDE 18 ÅR! Och hade väääärldens roligaste 18 årsfest med midsommarstång (fyllde ju faktiskt 18 på självaste midsommarafton) och en bunt med underbara vänner! Plus 13 inneboende när festandet började ta slut fram mot fyra på morgonen? Kan ju tillägga att jag kunde inte prata på tre dagar efter den kvällen.
JAG TOG KÖÖÖÖRKOOOORT!
Michelle och jag bokade flygbiljett till England, tyvärr blev den resan aldrig av sen för min del men som tuuur var så fick hon med sig en annan kompis dit. Jag var tvungen att tänka på mig själv och tillbringade hela sommaren med mamma ute på äventyr för att hitta min nya häst.
.
Nu är det Gladiatorerna så andra delen av året kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback