Juli - December 2011

Juli
Fortsatte leta häst för fullt, gick på nattpremiären av sista Harry Potter filmen med Michelle och..
Åkte till Falsterbo i fyra dagar, torsdag-söndag. På torsdagen gick jag ut för första gången sen jag blev 18. Den kvällen slutade med 6-7 ärr på vänster lår (klättrade över taggtråden), ett av dom är fortfarande vinrött och ca 5 cm långt, trasiga shorts, tumlade runt på stranden och antagligen fick jag ett visst piller i drinken av en idiotisk kille från Texas, som sen ville dra med mig när nattklubben stängde.
Under fredagen låg jag i förtältet hela dagen och kände mig fortfarande full.
Lördagens utgång blev myyyycket lugnare och myyycket roligare!
De va crusing i Falköping och jag hade fest på inglasade altanen igen.
Hände inte så mycket mer i juli egentligen :)
.
Augusti
Ikaros blev min den 23 augusti!
Samma dag fick vi avliva min kanin Busan, som blev hela 8 år. Lilla gumman <3
Elsa och min förra ponny Tom tävlade på ridskolan och blev 2:a, stolt Melinda!
Skolan började igen, men som ni säkert vet så höll det inte speciellt länge..
.
September
Syrran fyllde år. Jag gick fortfarande i skolan fast det började gå utför om man säger så. Spetember var ganska händelselöst i stora drag.
.
Oktober
Började läsa House of Night serien
Hade photoshoot med Ikaros och Matilda plus hennes ponny Felicia. Bilden ovan är från den dagen :)
Jag skulle starta min första tävling på två år, när Ikaros går ut ur boxen är han blockhalt. Min värld rasade samman. Som tur var var det bara en hovböld och han blev frisk snabbt men ändå, den dagen var inte rolig..
.
November
Pappa fyllde år, jag var väldigt sjuk, utbränd men hade ännu inte gått ut med det på bloggen, pratade inte om det så mycket på det sättet.
Världsettan Eric Lamazes häst Hickstead föll ihop inne på arenan under en världscuptävling och dog på plats. Ett brustet blodkärl. Jag såg sändningen live och det var ta mig fan det värsta jag sett. Att sånt ens händer tror man inte är möjligt.
Jag såg Breaking Dawn part 1 två gånger under premiärdatumet, rekord!
Jag flög av Ikaros under en hoppträning, fick ont i ryggen och nacken men blev inte rädd! Helt overkligt!
.
December
Michelle fyllde 18 år! Dagen efter startade jag min första tävling på Ikaros, blev dubbelnolla men höll på och åka av i omhoppningen så förlora minst 6 sek. Surt men men de va skönt o va på banan igen!
Fullt med provtagningar för att jag har sån järnbrist, var under november och december möten med skolan och vid det här laget var jag helt sjukskriven från skolan..
Jag skrev ett inlägg på bloggen om läget just nu med rubriken Utbränd och sjukskriven. HÄR kan ni läsa det inlägget igen.
Bokade biljetter till Kents konsert i Göteborg den 14 juli! Jag och Matilda drar dit!
Bloggen fick en ny design, gjord av mig ;)
Åkte till Lidköping med mamma för första gången och hälsade på Alice och hennes 6 kattungar. När jag åkte därifrån valde jag Oscar (Bilbo), några dagar senare var Alex (Frodo) inte tingad längre så åkte dit igen. Jag kund einte bestämma mig vilken av dom jag ville ha så det blev både Alex och Oscar. Om en vecka flyttar dom hem till mig :)
Min tatuering fyllde ett år och jag kollade på Fantomen på Operan minst en gång om dagen i en hel vecka. Och grät.
Hade superproblem med sömnen och hela mig. Har hela december och gör fortfarande, känt mig så ensam och övergiven. Ingen ska behöva må så som jag gör nu.
Hade en jättemysig julafton och fick Svarta Pärlan i legoform i julklapp bl.a.
Ronja fyllde 18 år och min nyår blev lyckad :)
.
Detta var mitt år.
Och 2012 har börjat på det sämsta sättet.

Kommentarer
Ronja säger:

Det blir bättre! :) 2012 ska bli ett bättre år än 2011, och 2013 ännu lite bättre :)

2012-01-15 | 18:29:14
Bloggadress: http://melcker.blogg.se/
Isa säger:

Vilken fin häst du hittat, inte sett honom förren nu :D

2012-01-15 | 20:20:34
Bloggadress: http://isahjortsater.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback