Mission:Possible

Igår och idag har vart två sjukt bra dagar :) Igår var det den 2 december och min kompis Sanna, Britney Spears och framförallt Michellin fyllde år! Och den sistnämnda blev vuxen och 18 bast, stooort grattis gumman! Jag åkte till henne i skara vid 6 och hon fick två paket och ett egengjort kort, glömde och ta kort på allt men hon börja gråta när hon läste kortet :) Sen börja hon gråta igen när hon öppna första presenten som va en armring från Snö of Sweden och sen va de skratt blandad med gråt över sista presenten som va 3D-glasögonen och påsen dom låg i som jag vann på Harry Potter och dödsrelikerna del 2 i somras, så det står på påsen och glasögonen är såklart formade som Harrys egna :) Så hon blev glad och ah gumman, jag har saknat oss, hoppas att du hade världens bästa kväll för jag hade sjukt kul iallafall!
Mamma kom och hämta mig vid halv ett och när jag kom hem visade hon mig detta klippet som var med i gårdagens Idol från Göteborg:
Fy faaaan va skön han är! Och han plus hela familjen träffa vi i Turkland 2005 haha! Så jävla kul att han drog igång hela jävla Scandinavium :))
.
IDAG var en stor dag. Pga av mycket om och men så har jag aldrig lyckats genomföra en tävling på storhäst, och jag sålde min ponny för två år sen. Idag var de dags, skulle hoppa 1m på Ikaros och han va TAGGAD! Fan han kunde inte stå still och hingsta sig så mycket han kunde i skritten haha men sen lugna han ner sig, tills vi skulle börja hoppa fram, då tände han till igen. Inne på banan så gick grundomgången som en dans, fooort gick de, galna häst och när jag vänder upp på 4:e hindret gnäggar han på hästen som stog o vänta i hörnet haha börja nästan skratta :P Yes sen omhoppning, flyger över första sen på andra så hoppar han mig ur sadeln (benmuskler och balanssinne har försvunnit lite) så jag tappar stigbyglarna i luften och landar lite snett och håller på och åka av men han lyckas stanna typ tre meter innan nästa hinder i omhoppningen. Normala ekipage hade ju gjort en volt och kommit igen men jag sticker i fötterna igen, trycker på och fortsätter och resten gick som en dans, surt som fan bara för jag missa säkert mellan 6-10 sek men nu i efterhand så kunde jag lika gärna åkt av istället för o bli dubbelnolla. Bara de o lyckas va felfri första tävlingen på en övertänd häst efter två år är jävligt bra! Och Ikaros fick så mycket godis och pussar så att han blev mätt typ :) Plus att den där hästen vet när han har varit duktig för han gnägga åt allt och alla hela tiden tills han kom upp till stallet igen, sötnöten :) Så att en stor sten har släppt från mitt hjärta idag, jag kan fortfarande och framför allt, jag har världens underbaraste häst!

Det är du och jag mot världen.
.
Och jaa, när jag kom hem slockna jag i sängen och nu ikväll har hela familjen (!) tittat på HELA Så mycket bättre tillsammans! Första gången som jag kan minnas att vi tittar på tv ihop utan och bråka om vad vi ska titta på, brukar sluta med att minst två marscherar iväg till varsin egen tv :P
Nu ska jag stänga ner här och sova, imorn blire att fira Sanna.
Namárie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback