Du faller handlöst framför mig på din väg mot okända land

För lite mer än en månad sen så dog Hickstead, som tog OS-guld i Peking med Eric Lamaze, OS-silver med kanadensiska laget och ekipage var bäst i världen. Skrittandes påväg ut från banan och bara säckar ihop och dör. Det är de värsta jag sett. Dödsorsaken var ett brustet blodkärl, absolut inget man kan förutse utan precis när de gjort sin debut i världscupen och gått i mål, så bara han ramlar ihop.
Här är ett klipp jag hittade på youtube där man får se delar av ritten, bilder från när de skrittar och på bråkdelen av en sekund så..
Det värsta någonsin som hänt inom hästsporten skulle jag vilja säga, tror säkert att många håller med mig.
Trapalandas eviga gröna ängar har fått en legendarisk varelse♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback