Men älskling vi ska alla en gång dö

Jaa idag satte jag myror i huvudet på Evelina när jag kommer med frågan "om man är livrädd för att leva och dödsrädd för att dö" hur ska man göra då? Jaa herregud ni kan ju ta o läsa på hennes blogg om hon kommit fram till något vettigt för jag tänker inte ens börja spekulera för då lär det bli en uppsats. Fast iof de där med människan och energin är ganska intressant.. När man dör så dör ju lixom kroppen men den där energin, eller själen om man så vill kan ju inte bara dö.. För dne är ju ändå någonting som bara finns där och det kan ju inte bara dö bara för att hjärtat slutar slå, dom två grejerna hör ju inte ihop. Så när själen försvinner ur den här världen och går in i det som kallas "ljuset" så har själen funnit frid eller vad det nu heter. Men om det nu inte skulle finnas något ljus att träda in i, ska hela världen bestå av andar då?
Nu slutar jag för ingen orkar väl läsa mer. HUr som helst så är det ganska förvirrande.

Kan man odla sin rädlsa föresten? Okej nu är jag tyst.
Fats Kents texter (som dessa konstiga frågor kommer ifrån) är fortfarande helt oslagbara! För exakt en månad sen stog jag fram för scenen i Trädgår'n i Göteborg. Och hade Jocke Berg 10 meter ifrån mig. Obeskrivligt.





Nu ska jag se på Beck :D Och ladda inför skoldagen imorgon, pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback