Också släcker dom ner

Hello Falköping :D

Idag var det suraste busschaffören som finns som körde bussen. Vilket resulterade i att bussen kom till skolan typ 5 min senare? Men jag tycker om henne, verkligen. Trevligt och väldigt glad. Höhö.

Trodde att dagen skulle börja med en timmes foto, sen en timmes expo o sen två timmars mediekunskap. Istället lekte erica Berit och det böev mediekunskap även på fotolektionen. Vi fick ett A4 med uppgifter som handlade om källkritik som vi satt med hela första timme, seeegt. När vi väl skulle ha expo och jag skulle skriva ut mina bilder och texten till ett litet plakat så är skrivaren sönder så då gick inte dte heller. Fanns inte mycket mer o göra än o starta upp mediekunskapsuppgiften. Ännu en timme gick. Sen kom vi till den riktiga mediekunskapslektionen. TVÅ TIMMAR TILL! Med vilken uppgift? Samma såklart för dne förtjänade ju o bli klar. Så min dag började med ca 4 timmar mediekunskap. Jaa jag var trött efter det.

Och bättre blev det inte sen när jag, Amanda & Evelina inledde vår två timmar långa håltimma. Morgan har gjort bättre ifrån sig. Men alla kan ju ha en dålig dag. Och morgan är ju då Amandas ullared kortlek med morgan på.


När klockan blev två började vår sista lektion som är estetisk verksamhet. Då har alla som går media bild och Heléne började med färglära. Mina antecknar har aldrig varit finare för vi fick ha färgpennor :):) Sen skulle vi måla motsatser, typ varmt o kallt, ung o gammal osv. Jag målade med vattenfärger en sol med solglasögon på ena bilden och på den andra en sol med mössa, vantar och en febertermometer i munnen. Kallt varmt liksom :) Åså skulle det vara samma motiv på båda bilderna, i detta fall en sol.

Direkt efter skolan kom mamma o hämta mig, med hästtransport o allt på för Jessi skulle till veterinären. Hon visade ingen hälta på rakt spår och inte heller efter böjprov utan bara när hon longerades. Så hon fick behandling på höger fram så ska vi tillbaka om 1½ vecka :)

Nu ska jag spana in den där Hellenius.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback