Once upon a time..

Aneldningen till att jag varit så frånvarande (har inte slått på datorn på hela helgen) är för att jag köpte en bok i fredags och det var den det senaste inlägget handlade om. Som sagt jag köpte dne i fredags och läste första kapitlet när jag kom hem från Oden Cup natten mellan fredag pch lördag.

I lördags vaknade jag av att ledmotivet till Pirates of the Caribbean började spela från min mobil. Tänkte snabbt och kom fram till att jag inte ställt något alarm, nej utan det var Michelle Kallins ljuva stämma som glatt frågade vad jag gjorde när jag svarade i den ringande luren. Ganska sömndrucket "sover" fick hon till svar.
Hur som helst ville hon upplysa mig om att det var dags att gå upp för vi skulle till Göteborg och shoppa plus se Harry Potter, igen. Jag lyckades (av misstag) få med mig Harry Potter boken. Det gick bra att läsa på tåget sålänge Michelle fick låna min iPod. Det kändes nästan som att vara barnvakt, "här unge och var tyst". Men sen dog batteriet och det var svårt att koncentrera sig på innehållet i boken när Michelle fick tråkigt. Tillslut slog jag henne i huvudet. Då var hon tyst en stund.

När vi går av tåget åker en isande vind genom magtrakten på mig (jag ska nog bli författare för övrigt) och jag inser att jag glömt Peters bankkort hemma! Och eftersom jag betalat våra biljetter med det så var jag tvungen att ta med det annars skulle vi inte få ut biljetterna. Ringde hem till mamma och bad om kortnumret och med hjälp av en snäll arbetere på bion lyckades vi få biljetterna iallafall.

Vi vandrade runt på Nordstan och Femman i x antal timmar. Jag hittade en klänning, ett par jeans och en mask. Sen ville vi fördriva tiden (bion skulle inte börja förrän 21.30) så vi gick till en restaurang för o käka mat. När vi skulle betala notan kläcker Michelle: Det blir 260 så här har han 320! Haha herregud.

Sen sluta det med att vi fick stressa till bion för vi gick vilse i Göteborg efter att ha varit på ett kafé nånstans i staden (där vi förövrigt uppfann ordet incariabinoscretemykklénastren). Filmen var tuuuuuusen, näe tio föresten det låter mer realistiskt, gånger bättre i Göteborg än i Falköping. Så alla som bara sett den i Falköping, se den på en riktigt biograf annars har ni inte sett filmen, inte egentligen.

När bion var slut var det 30 min kvar tills tåget hem skulle gå. Det fick bli powerwalk från Filmstaden Bergakungen (ligger mellan Scandinavium och Ullevi) när vi insåg att det inte gick några spårvagnar. På vägen gick vi förbi Gamla Ullevi som förövrigt är en Kent låt (ordet Gamla Ullevi är en länk i det här inlägget). Bra är den åxå och det upplyste jag Michelle om. Vi hann iallafall till tåget med 5 min marginal.

Igår var det söndag och jag var uppe hos farmor&farfar och åt mat, resten av dagen fortsatte jag läsningen av Harry Potter. Jag hade väl kommit till kapitel 6 då och idag kl 15.10 var den utläst :) Så nu vill jag se filmen igen för att njuta av att veta hur alltihop kommer att sluta.

Snipp snapp blablabla så var sagan slut.

Kommentarer
Evelina säger:

haha, du får gääärna se den med mig :DD

2010-11-22 | 20:58:26
Bloggadress: http://envisgeting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback