You are my angel

Det går utför för min blogg asså och jag förstår varför knappt ingen orkar läsa den längre. Jag har ingen motivation till någonting just nu. Och det kanske märks även om det bara är en text full av meningslösa ord som bara skrivs för att skrivas.

Detta inlägget blir väl mest ett melinda-skriver-av-sig-inlägg. Bara så ni vet. Jag tvingar ingen att läsa så inga gnäll tack.

Många undrar väl hur det går med Bella och jag kan ju säga att det går åt helvete. Visst den senaste tiden har jag sagt något i stil med "jo det går bra men hon är lite galen just nu bara". Att jag inte går estetisk teater i skara är ju fan ett under för det är nog typ de jag gjort den senaste tiden. Spelat teater för dom flesta i min omgivning.

Sanningen är den att jag är livrädd för o rida min egna häst. Det som började så jävla bra slutade i en katastrof som jag borde fattat att det skulle bli såhär. För jag klarar typ ingenting längre. Första dagen Bella kom hem till mig så skadade hon sig och vilade i en månad, sen har det bara gått neråt.. Första gången jag åkte av så stegra hon sig och välte bakåt med mig på. Andra gången så var hon mest i luften och enda gången hon var på marken var för att kunna göra ett nytt rodeosprång upp i luften. Det slutade med att jag gjorde en volt ner i sanden och fick åka ambulans till sjukhuset. Sen dess har jag gått på helspänn vid tanken på att behöva rida henne igen. Jag red henne bara två gånger efter den senaste olyckan.

Så nu ska hon åka till Ann-Sofie Ahlsten så ska hon rida till henne o sen hjälpa oss o sälja henne. Och den som tror att detta var ett lätt besult för mig har jävligt fel. Jag klandrar mig själv för att jag inte skulle trott så mycket på mig själv utan köpt en äldre häst redan från början så hade detta aldrig hänt. Eller om jag bara kunde sluta vara så jävla svag och bli så rädd som jag är nu. Eller om jag helt enkelt kunde lära mig rida så skulle det här aldrig hänt.
Jag hatar att fly från problem på detta sättet, iof har det nog aldrig hänt förut men nu är det skillnad. Bara för att jag den jag är så vågar jag inte. Och jag hatar mig själv för det. Jag vet hur fin hon är egentligen men hon kommer inte komma någonstans sålänge hon stannar hos mig. För jag har inte det som krävs för att göra henne till den hästen hon är född att bli.

När jag säger att jag inte kan rida så menar jag verkligen det. Jag kan inte rida längre för det märkte jag ordentligt idag. Asså ingen fattar hur jävla mycket jag vill att allt ska bli bra. Men det blir ju fan aldrig bra..

Och på frågan om jag ska köpa en ny häst så är svaret jag vet inte. För jag har helt tappat tron om att jag klarar någonting överhuvudtaget. This kills me.
Och snälla, snacka inte om det. Fråga inte en massa. Man förstår inte innan man varit med om det själv hur jobbigt det är med alla "det vänder ska du se" och liknande.

I pray in my heart that this dream never ends


Kommentarer
Sofie säger:

Jag vet precis hur det är...

Historien med Tottsi har inte varit så lätt för mig heller som du kanske förstår... Jag VET att du kan rida, men man måste öva för att det ska sitta kvar. Du vet att du alltid får rida well om du vill, kan hjälpa dig så att du hittar knapparna på honom.

Och du vet att du alltid kan prata med mig! <3

2010-05-05 | 18:13:39
Ronja säger:

Finns alltid här för dig du vill prata <3

2010-05-05 | 18:44:53
Bloggadress: http://melcker.blogg.se/
Sanna <3 säger:

usch fy fasen va ja lider me dig ska du veta <3

ja vet oxå hur de är att lämna sin bästa vänn och man har världen ryck på sig själv för man gör detta fyfan !

men ja lovar allt fixar sig ja lovar lovar lovar lovar <3'



usch sitter här och lipar typ (A) <3 ,men, man måste gå i de mörka för att nå fram till de ljusa (L)

<'3 alla måste detta tyvärr förr eller senare i denna sport tyvärr

men ge inte upp för alldel i världen !



.. och du (a)vill du rida cocktail ngn dag ? :S har j''''''vla mkt att göra nu så de vore mer en guld värt, men de e bara om du vill :)

du kan slå en ton isf :D:D:D:D

2010-05-05 | 20:26:39
f säger:

<3

2010-05-05 | 20:52:17
Bloggadress: http://followyourdream.blogg.se/
michelle säger:

<3

2010-05-06 | 19:42:23
Anonym säger:

tycker det är starkt av dig att välja den vägen som nog är bäst för er båda. och självklart ska du skaffa en ny häst, en lite äldre mer rutinerad och snällare häst som kan hjälpa dig tillbaka till självförtroendet och glädjen :)

2010-05-07 | 00:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback