Glöm allt det vi aldrig haft

Full rulle dag. Kom till stallet vid nio och mockade alla spiltor men fick hjälp med boxarna och höpåsar. Vid halv elva va stallet klart så då käkade jag en macka innan Sputnik skulle ha in unghästarna Queen, Spencer och Caramella. Han började med Spencer, satt på honom första gången idag och jag ledde honom en stund i början. Sen skulle Caramella longeras innan dom två släpptes ut i hagen igen.

Direkt när vi släppt ut dom tog vi in alla ridskolehästar + Shilton, Nat King Cole, Platina, Titiyo, Latte, Blanca och Einar. Sen byggde vi bana i ridhuset och sen tyckte Patrik att jag skulle rida Escape, ett 14-årigt sto som vilat i två år, haha. Var en lite annorlunda häst, som en ponny i steget fast aningen större. Het på hinder får man väl lov o säga åxå.

Sen åkte jag hem en sväng innan jag åkte ut igen o red syrrans ponny Jessica, funderar just på när det kommer märkas på den ponnyn att hon börjar bli gammal. Hmm aldrig tror jag inte. Så det va kul, hoppade lite med henne åxå och shit vad man saknar det!

Sen åkte jag, mamma & Emelie o köpte Ben & Jerry glass mums! Nu har jag duschat o ligger i sängen o ska sova :)

Imorn blir de Kullenfestivalen i Skara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback