Little Count of TJ

I onsdags så blev Lillen min alldeles egna. Halv tre var vi på Vaggeryds klinik för veterinärbesiktning. Han gick igenom utan anmärkningar åså fick vi vänta tretusenfemhundrasjuttioelva år på röntgen. Och när vi väl lyckades få in hästen i röntgenrummet så va de självklart bilder som var tvungna att tas om så småningom plus att hans rygg var svår o få bra bilder på. Men dom hittade ingenting på röntgen heller. Fick ett preliminärt besked av veterinären som var där men han skulle skicka bilderna till röntgenexperter som skulle titta på dom åxå. Efter 5½ timme kunde vi åka därifrån med alla papper påskrivna och pengar som bytt ägare :)

Igår (torsdag) lyckades jag få en matförgiftning så jag stannade hemma från jobbet och klarade inte rida, suuuurt. Jag med min vanliga otur men som tur var gick det över fram mot kvällen sen :)

Idag red jag Lillen för första gången, mamma filmade (inte världens bästa kvalitét men bättre än inget). Hur som helst så var han suuuuperfin! Helt otroligt hur snabbt han finner sig i den nya miljön. Senast han bytte hem var när han va ett halv år, alltså precis avvänjd från sin mamma. Och nu är han 6 år. Vilken psyke den hästen har. I början var han lite spänd för stora porten var öppen i gamla ridhuset och dörrarna knarrade plus att det blåste in snöre ibland så det va lite konstigt men annars var han superfin :)

Imorn ska jag först hjälpa till på tävlingarna och sen rida Lillis igen, kanske slänger upp filmen imorgon åxå.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback