Provridningen av Tom

Herregud att en dag får rusa iväg så! Gick upp vid 10 idag (helt otroligt för dom som känner mig), jag & mamma skulle till stallet för vid elva skulle dom som provade Tom (d-ponnyn) komma. Jag red honom lite först o hoppade några hinder på en meter typ, pigg va han men de är bara kul. Först fick den äldsta dottern rida, hon va nog 13 år tror jag och hennes lillasyster vad runt 10 skulle jag tro. HUr som helst hon va väldigt lugn i sin ridning o det passar honom perfekt. Han slappnade av allt efter som med henne o sen hoppade hon även lite, så superfint ut. Julia som hette satt lugnt på ryggen och väntade på hindret och lät Tom sköta avståndet till hindret själv, och det är så han ska ridas så det var kul att se.

Hennes lillasyster påminner om min lillsyrra haha så goer, inte rädd för någonting! Hon va som en liten kotte på Tom men jäklar vad envis hon va o klarade honom superbra! Jag blev riktigt imponerad av att hon som va så liten verkligen kunde få ihop honom så bra! Så det var kul, jag tror att dom tyckte om honom. Dock är dom mest intresserade av att låna ponny men vem vet, det kan ju alltid ändras. Så blev det ju för oss i både Tom o Jessicas fall, vi skulle bara låna dom i en månad (inte samtidigt) men det blev köp sen ändå. :)

Jag och mamma åkte hem fårn stallet vid halv tre (!) Herregud, jag satt o tjöta med Hanna o Filip i stallet o tiden bara rann iväg haha. Däremot hände det något när jag kom hem, jag blev bara så glad! För jag kom på att jag hade en oöppnad Ben & Jerry glass i frysen så den ska jag mummsa på o avsluta detta lååånga inlägget :D Ha det bra!


Ett ungefär 1½ år gammalt videoklipp på mig o Tom när vi vann för första
gången, en LB. Observera att jag var inte lika bra på att göra filmer då
som nu haha, och musiksmaken har även förbättrats ;)

Kommentarer
Oddmaria säger:

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2012-08-14 | 10:06:16
Bloggadress: http://oddmaria.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback