Augusti 2010 - Kent

Jag tillsammans med mina vänner Emina, Karro, Emmy, Elsa och Ellen åkte den 7 augusti till Göteborg.
Karro, Emmy & Emina

Ellen & Elsa
När klockan var runt 15.30 ställde vi oss i kön utanför Trädgårdsföreningen för att se Kent. 3 timmar senare (18.30) började insläppet och jag sprang huuuur snabbt som helst fram till scenen och långt fram stog vi.
Vi minus Ellen framför scenen
1½ timme senare (20.00) gick förbandet på, två 40+are som var goa på sitt egna sätt...

När klockan var halv nio hade förbandet spelat klart och ett skynke firades upp så att man inte såg någonting av scenen.
Och sen, det vi väntat på i 5,5 timme började introt till Utan dina andetag spelas. Det var 1,5 minut långt och det kan jag säga att så lång har en och en halv minut aldrig varit!
Gåshud <3


Spellistan var:
Utan dina andetag
Det finns inga ord
Skisser för sommaren
Sjukhus
Musik non stop
Ensam lång väg hem
Romeo återvänder ensam
Töntarna
Ensamheten
Ismael
Gamla Ullevi
Idioter
Kärleken Väntar
Ingenting
Vy från ett luftslott (remix)
Krossa allt
Dom Andra
747

M <3
Mannen i den vita hatten (16 år senare)



Konserten var typ 2 timmar lång och efter det köpte jag en Kent tröja som jag förövrigt har på mig just nu med albumsomslaget fårn En plats i solen på, ett nyckelband och plektrum.
En magisk kväll

Några dagar senare beställde jag Kent boxen

låt oss säga såhär: resten av augusti handlade på ett eller annat sätt om Kent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback