600 000 samtidigt

Tjatja bloggen

Idag var jag i skolan. Hade först samhällslektion tills det var dags för den fruktade svenskalektionen då hela Mp1b skulle ha sitt föredrag, mitt skulle ju då vara om Auschwitz och Auschwitz Birkenau. Jag var så jääävla nervös men jag va smart o la ner alla papper och bilder på bordet så det inte skulle synas hur mycket mina händer skakade. När jag skulle ta fram första bilden kom jag på att jag skulle spritt ut bilderna över bordet så dom var lätta o få tag i. Händerna lydde liksom inte. Men jag lyckades få fram bilden på Dödens port och spred ut resten lite fint när jag skrammlade fram den. Jag klockade ju föredraget när jag läste igenom igår hemma och blev 11 min men idag så kom jag på fler saker att säga under tiden så det måste blivit ännu längre :O Men jag klarade mig igenom och jag kände undertiden jag prata hur min röst darrade. Försökte säga till mig själv på skarpen att va i helvete sluta darra, jag vet vad jag pratar om. Men det funkade sådär. När jag andades ut på stolen bredvid Amanda (Evelina var redan på språng upp till talarstolen) så nämnde jag hur min röst darrade och hur nervös jag var. Hon kolla på mig som om jag inte var riktigt klok och sa "det märktes ju inte alls ju!". Än en gång fick jag höra det. Att jag såg hur säker ut som helst. Men hur jag gör vet jag verkligen inte. Jag bara skakar i hela kroppen när jag ska redovisa, hemskt verkligen. Jag var nervös när jag vaknade imorse liksom :O Får väl se hur det går med betyget o de :)

Efter skolan åkte jag & Amanda till Falköping. Jag hängde med henne och Erik till Sjöbergs Guld där jag skulle träffa mamma. Hon och jag vandrade runt på stan och jag köpte julklappar till syrran, magnus & linda, farmor & farfar, mormor & morfar, peter (en del av hans julklapp) och till moster Mia :) Rätt gött så nu är det bara Peters andra del av julklappen kvar och mammas julklapp. Och michelles är inte klar än heller. Men hennes födelsedagspresent är klar hihi :D

Nu ska jag göra annat, berättar om dne underbara sak som låg på köksbordet när jag kom hem sen, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback