Sweet dreams

Hopptränade för Frida idag och jaa den hästen är rätt söt asså. I början så körde vi mycket med tagen bakdel, spåra, kort kort trav och allt som är sådär extra jobbigt och då va han suuperseg. Men han gör ju av med ganska mycket energi när han går ute på nätterna nu tänkte jag. Sen helt plötsligt när vi börjar hoppa så blir han huuuur pigg som helst :O Snacka om att den hästen kan bara han vill.

Först hoppade vi på en serie; travbom - kryss - ett galoppsrång - kryssoxer - 4 galoppsprång - oxer några gånger och det gick bra. Jag har inte helt hittat hans knappar än men det kommer :) Sen fortsatte vi på en annan linje med först en studs och sen båge upp till ett räcke. Meningen va ju att jag skulle flytta honom undan innerskänkel men Melindas hjärna va inte med så hon skiter helt i o få med yttersidan så Lillen skulle hoppat in i hinderstödet om han inte stannat, klant jag är! Andra gången så skulle jag hoppa det igen plus fortsätta i en stor högersväng vidare till en murliknande & 5 galoppsprång till en oxer. Då rev han hindret han stannat på förut och han blev så upprörd så över denna lilla händelse så jag höll på o inte få honom o fatta att det inte va hela världen haha söt är han :) Men det är tryck i benen på honom asså! Sen hoppade vi lite vattenmatta och tittig är han inte för fem öre, jag kände mig som en liten vante på hans rygg idag.

Första serien är dne till höger och sne fattar ni nog förhoppningsvis resten haha
Det med blått under är vattenmattan och det gråa muren ;)


Nu blev de typ en uppsats men aja så blir de ibland, nu ska jag sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback