Shit en liksäck!

Tjaa!

Jag kommer sova gott inatt! :D Första dagen på min praktik idag. Va hos studievägledaren igår o nu har jag hoppat av sammhällsprogrammet och har istället gått ut på praktik fram till sommarlovet. På så sätt får jag ändå mitt studiebidrag om jag jobbar 7 timmar per dag. Så jag är i stallet nu o de är riktigt bra! Fast höpåsarna kunde man skippa (a)
Var där ute 8.10 idag. Jag och Mikaela Malmgren (som åxå har praktik nu fast bara i två veckor) började först mocka alla spiltor (10 st) sen alla boxar (12 st) och sen dom älskade höpåsarna, tror det blev 48 st? Plus att vi fick lägga i dubbelt så mycket i alla för hösilaget var så blött och väger mycket mer då. Sen tog vi vår efterlängtade rast innan vi sopade i stallet. Frida sa att jag kunde gå ner o hämta Bella så kunde Patrik rida henne lite så då fixxade vi iordning henne o Patrik red. Hon var lite halvgalen men lugnare än igår så han tvingade mig o hoppa upp. Jag skulle typ bara trava lite men jag galopperader och hoppade ett litet kryss åxå! Så det var skönt :)

Vi hade begravning idag åxå, den snälla katten hittades död på loftet så skulle Gargamel, Patrik o Natalie gå upp o hämta den. Sen när jag o Mikki kommer upp så håller Hanna i en säck o ba "kolla här är katten!" o jag ba "Shit en liksäck!" Hahah RIP kissen <3

Sen tog vi in typ alla hästar innan jag fixxade klart Bellas grejer och drog hem :) Slutade jobba vid halv 4 o va hemma halv fem.

Åkte med mamma ut en timme senare o kolla på Emelie o Jessica som hopptränade. Plus att jag o Sofie va barnvakter åt Albin herregud vilken energi ungen har! Man är ju helt slut!

Aa det var min dag, nu sitter jag o dricker choklad milkshake :) Hoppas att alla har haft en bra dag!

                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback