Man väljer vem man ska va

Så sant som det är sagt, och jag citerar det. För att tro det eller ej så har jag nu en förebild som inte existerar. Lisbeth Salander. En fighter.

För er som inte vet vem hon är så är hon en av huvudpersonerna i Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden. Jag har just sett Flickan som lekte med elden, den andra filmen av tre. Och trots att jag läst boken (utom slutet för det sparade jag) och böckerna är riktiga succéer o filmerna är lika bra! Helt otroligt. Men jag beundrar henne, Lisbeth alltså. Hela hennes förflutna är ett rent mörker o på grund av en jävla person har hon fått åka in o ut på psyket och journaler har gjort att folk betraktar henne som ett jävla missfoster o en galning. Dom har fel, bara en hög fördomar. Man väljer vem man ska vara. Och bara för att personerna som förstört hennes liv är som dom är, så är inte hon sån. Hon är speciell och litar absolut inte på någon. Aa om jag berättar exakt vad jag menar sabbar jag hela filmen, men hon är inte som hon verkar.

Och skådespelaren spm spelar Lisbeth i filmerna, Noomi Rapace, är helt otrolig. Jag har ju då läst 1:a o 2:a boken och hon spelar henne så fruktansvärt bra att man glömmer att hon inte är Salander utan faktiskt någon helt annan. Det är läskigt egentligen.

/ Melinda

Noomi Rapace - Lisbeth Salander
Noomi Rapace - Lisbeth Salander <3
Bild från Flickan som lekte med elden

Kommentarer
Ronja säger:

Visste du att det kommer en ny pirates of the caribien film 2011? :D

Miss u<3

2009-09-23 | 09:29:47
michelle säger:

melinda är bäst!:D <3 va kommer det en till?:D:D::D:D

2009-09-29 | 17:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback