Moppekörning och en galen häst

Moppetider! Idag var det premiärturen för i år på min moppe Robin. Lite kallt är det ju fortfarande men inte så farligt. Idag stod solen högt på himlen o bara några moln men det blåååser uusch.. Men det får man faktiskt ta o glömma.

I skolan så fortsätter vi som vanligt, förra veckan var jag dock borta måndag-torsdag o mådde skitilla. I fredags var jag på sjukhuset o tog prover o grejjs så nu har jag fått tabletter så ska jag nog snart må bättre. Igår började jag dagen med att komma 40 min försent men Inga-lill är ju ganska förstående så det var rätt lugnt. Lästid sen o jag läste ut 14 år till salu samtidigt som jag fick en gullig lapp från Frallan, haha, du kan ju vara rolig ibland. Håltimma o jag o Ronja målade blomblad som vi gjort sen lite slöjd o sist svenska.

Drog sen till stallet o Tom kunde skadat sig men gjorde dte inte men iaf.. Han fastnade med täcket i dörrhandategt o får panik o försöker slita sig loss o det slår gnistor om hans skor mot betonggolvet.. Han kom loss men gjorde sönder täcket o lugnade ner sig så småningom. Han hade inga synliga skador o haltade inte men jag bestämde mig för att gå ut på en promenad med honom istället för att rida. Vi gick på cykelvägen som går längs med stora vägen i riktning mot Skara. När vi nästan är vid infarten vid Jättene kommer en stor lastbil som tappar nått skitstort på vägen så det skramlar till rätt högt o Tom får P-A-N-I-K. Det var hingststeg, försökt till att dra iväg i sken och att ställa sig på bakbenen, jag höll på o få honom över mig flera ggr o jag tänkte "Jag dör, jag dör". O jag som gick ut med honom för att han skulle lugna ner sig ordentligt? Jaja, han blev lugn tillslut o vi fortsatte. Då kommer lastbilen tillbaka o Tom får fnatt IGEN. Herregud då var jag nästan säker på att jag inte skulle komma hem levande.. Han lugnar ner sig igen men då kommer en postlastbil och föraren hoppar ur för att ta bort den stora grejjen som lastbilen tappa från vägen och slänger den i diket så den fladdrar till o det såg ju självklart Tom och då sprang han nästan över mig men vi klarade oss och på vägen hem taktade han i princip hela tiden.. Lugna ner sig var det ja...

En minst sagt spännande dag!

Idag har skolan rullat på som vanligt förutom att vi hade sista bugg-kursen idag och snart är det dags för den där buggkvällen höhö jaa det blir nog kul :P

Efter skolan hjälpte jag mamma o ladda ner musik till hennes 40-års fest på lördag innan jag o Emelie åkte på Robin till stallet för att fixxa iordning hos hästarna. Dom fick vila idag. Direkt hem o lämna av Emelie o sen till kyrkan på en såndär vanlig återträffskväll. När jag kommer dit står Hanna o Jojjo utanför o fryser o hela kyrkan är nersläckt. Det var inte en enda kotte där så efter en kvart drog vi därifrån för det kom inga heller.
Hemma ringde pappa till Maria, ledaren då o anmälde mig till Polen-resan :D Det kommer nog bli superkul!

                                          

Nu ska jag inte göra någonting.. Bara ta det lugnt och jag fattar inte vrf det är så svårt att lära sig lita på folk igen? Man vill så gärna men vågar inte.. Och vissa fattar inte varför man tycker så men det finns en anledning till allt. O den behöver inte alla veta, that's it.


/ Melinda♥

Kommentarer
Anonym säger:

Inte så kul med den där himla lastbilen :/

Försår att Tom blir rädd ):

2009-03-17 | 20:16:23
Bloggadress: http://anderssonjohan.blogg.se/
Johanna ;D säger:

Haha jaa kallt var det! Och konstigt att ingen var där heller:O

Men fin blogg hade du allt! Kram /Jojjo :)<33

2009-03-18 | 15:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback