Kommunmästerskap 2008 i Floby

Igår var det Kommunmästerskap i Floby för ponnyer mellan Vartofta, Floby o Falbygden. Våra ryttare som var med igår:

Lag 1
Isabell Härmark - Storm Wind
Emma Fogelberg - Pärlan
Melinda Hellberg - JK TomCat
Sofie Millqvist - Munsboro Lallie
Reserv: Moa Wickius - Mercedes

Lag 2 
Linus Fallander - Finetta
Emelie Hellberg - Jessica
Adam Johansson - Stella
Andrea Claesson - Lucky Love
Reserv: Clara Nyberg - Castle Dancer

I första klassen LD var Moa, Linus, Emelie, Adam o Clara med :) Linus som var vår enda b-ponny ryttare vann LD:n :) Våra c-ponny ryttare i LD:n var Emelie o Adam. Emelie gick dubbelnolla och blev 3:a (2 placerade) riktig otur eftersom Jessica brukar krångla, Adam blev tyvärr utesluten. D-ponny ryttarna gick det väldigt bra för! Moa vann LD:n o detta va hennes andra tävling med Merca (Mercedes) och Clara blev 3:a (3 placerade)! Bra jobbat!

I andra klassen LC var alla ryttare utom Clara med. Linus blev nu placerad 2:a för b-ponnyer. Isabell blev också 2:a fast för c-ponnyer, Emma 3:a typ 2 sekunder efter Isabell, Emelie kom runt med 2 stopp, Adam utesluten igen..
Åså har vi då d-ponnyerna. Jag fick en rivning på sista i grunomgången (4 fel), Sofie gjorde exakt likadant som jag (4 fel), Moa blev 2:a o Andrea rev hinder nr 2 i grundomgången.

I tredje o sista klassen LB var Isabell, Emma, jag, Sofie o Andrea med. I LB:n för c-ponnyer blev Isabell 2:a o Emma vann. För d-ponnyer vann jag, Andrea 2:a o Sofie 3:a :D

Med dehär resultaten slutade lag 1 på 41 poäng (man fick poäng för varje placering för att kunna avgöra vem o vilka som skulle bli kommunmästare, dessa kommer inte räknas till ryttare utanför denna tävlingen) o lag 2 på 19 poäng. Så lag 1 blev Kommunmästare 2008 :D<3 Detta är 3:e året i rad som Falbygden blir kommunmästare i lag :) Emma Fogelberg på Pärlan blev Kommunmästare individuellt 2008! :D

Totalt 11 individuella rosetter delades ut till Falbygden ryttare plus dom 6 för kommunmästare i lag och individuellt, totalt 17 rosetter! :D


Att avsluta med vill jag säga att jag älskar min Tom <3 Han gör alltid sitt bästa och igår var det första gången vi vann igår :) Jag älskar dej <3 Bilden är från igår :) Fick med oss 2 gul-blåa rosetter hem :)

Puss o Kram, Melinda

Jag o Tom i Floby Kommunmästerskap :)

Kommentarer
Ellinore säger:

Fin bild passar bra ihop

2008-12-06 | 14:16:28
Josefine säger:

Hej, såg att du skrev Emma Fogelberg. Känner du henne och har hon blogg/bdb? Vet du om hon har haft en häst som heter Disa? :) Jag är ganska säker på att de är hon som jag köpte Disa av 2007, och hade varit kul att skriva till henne :D

2010-11-14 | 00:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback