trasigt finger

Mycket har hänt på bara 4 dagar! För två dagar sen skulle jag rida barbacka på Tom på fältet. Matilda följde med på Felicia som sällskap o hon va smart nog o ta sadeln. Jag hade ingen säkerhetsväst o när jag ska galoppera så blir Tom för pigg så jag tappar balansen och ramlar av.. Först bara jag skratta åt de o upp på hästen igen men efter 10 min så börjar fingret pulsera o då ser jag att de är jättesvullet också. Så jag bara travade lite sen fick jag skritta tillbaka för de gjorde så ont.
Efter Tom hade jag lovat min syster o rida Jessica åt henne så de va bara o tejpa ihop fingrarna o upp på nästa häst. Red inte så länge för de gjorde så ont men hon gick jättefint iaf. :) 

På kvällen kommer jag hem och min rygg börjar värka o de va de värsta jag varit med om! Jag kunde inte röra mig.. Usch! Åt ipren o kleta på voltaren gel. Men inte hjälpte det så fick överleva natten iallafall.. Bestämde mig för att gå till skolan dagen efter trots att jag knappt kunde gå p.g.a ryggen. Fick hoppa över gympan då vi hade friidrott stog sur bredvid o kollade på de andra eftersom jag tycker friidrott är ganska kul. Man överlevde smärtan men när jag kom hem gjorde det jätteont igen. Ingen ridning igår alltså.. "Olyckan" hände då i torsdags, för två dagar sen..

Idag var ryggen hyffsad imorse men nu är det värre igen. Har inte ridit idag heller så nu har han vilat 2 dagar i rad "/ inte bra.. Och imorgon är det tävling i Skultorp o jag ska vara med! Får väl se hur det går.. Fingret skimmar fint i blått o lila o är fortfarande svullet och svullnaden har inte gått ner något.. Jag orkar inte åka till sjukhuset o kolla upp vad det är men om det inte går över får man väl åka dit.

Nu ska jag ta o sätta på en film. :)

Puss o Kram, Melinda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback